Αύξηση πωλήσεων eshop, ft Thodoris Gkitsos
Δημήτρης: Καλησπέρα σε όλους! Καλώς ήρθατε σε ακόμα ένα επεισόδιο του μεγαλύτερου podcast της ελληνικής επιχειρηματικότητας. Είμαστε στο επεισόδιο 29 και σήμερα θα μιλήσουμε για το e-commerce, ένα θέμα που αγαπάμε ιδιαίτερα. Και φυσικά, μαζί μας ο Θοδωρής. Γεια σου, Θοδωρή!
Θοδωρής: Γεια σου, Δημήτρη! E-commerce λοιπόν, αγαπημένο θέμα, ηλεκτρονικό εμπόριο, ένας τομέας με πολλές προκλήσεις στην Ελλάδα. Αλλά είμαστε εδώ για να το στηρίξουμε, να το αγαπήσουμε και να βοηθήσουμε όσους το χρειάζονται.
Δημήτρης: Έτσι ακριβώς! Και μια και αύριο είναι το τελευταίο μάθημα του e-commerce seminar που έχουμε ξεκινήσει με τον Γιάννη, είναι η τέλεια ευκαιρία να μοιραστώ μαζί σου τις εμπειρίες μου και να συζητήσουμε πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα ηλεκτρονικά καταστήματα να εξελιχθούν.
Θοδωρής: Πολύ σωστά. Τα τελευταία χρόνια μιλάμε με πάρα πολλούς ανθρώπους που δραστηριοποιούνται στο e-commerce και υπάρχουν αρκετές προκλήσεις, ειδικά μετά την περίοδο της πανδημίας, όπου ο κλάδος είχε μια ραγδαία ανάπτυξη. Ο ανταγωνισμός αυξήθηκε, και πολλοί επιχειρηματίες που είχαν συνηθίσει σε εύκολες πωλήσεις τώρα πρέπει να αντιμετωπίσουν νέες πραγματικότητες.
Δημήτρης: Ακριβώς. Πολλοί έμποροι είχαν αυξημένους τζίρους χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια λόγω των lockdowns, αλλά η αγορά άλλαξε. Οι καταναλωτές πλέον έχουν επιλογές, ο ανταγωνισμός είναι πιο σκληρός, και δεν αρκεί πια απλώς να έχεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.
Θοδωρής: Και εδώ έρχεται ένα βασικό πρόβλημα που βλέπουμε στην αγορά: η έλλειψη εμπιστοσύνης στους συνεργάτες. Υπάρχουν δυσκολίες στο να βρουν οι επιχειρηματίες αξιόπιστους developers, agencies για την προώθηση, και γενικά ανθρώπους που μπορούν να τους βοηθήσουν να μεγαλώσουν την επιχείρησή τους.
Δημήτρης: Ακριβώς. Αλλά ξέρεις τι συμβαίνει; Πολλές φορές ο επιχειρηματίας επιλέγει συνεργάτες με μόνο κριτήριο τη χαμηλότερη τιμή. Και μετά, όταν το αποτέλεσμα δεν είναι καλό, απογοητεύεται και χάνει την εμπιστοσύνη του στη διαδικασία. Δεν μπορείς όμως να επενδύεις λιγότερο και να περιμένεις κορυφαία αποτελέσματα.
Θοδωρής: Συμφωνώ απόλυτα. Ένας σωστός συνεργάτης πρέπει να μπορεί να σου δείξει πετυχημένα projects, να έχει εμπειρία και να μπορείς να ελέγξεις τη δουλειά του πριν τον επιλέξεις.
Δημήτρης: Και δεν αρκεί μόνο να βρεις έναν καλό συνεργάτη. Πρέπει και εσύ, ως επιχειρηματίας, να μπορείς να αξιολογήσεις τα νούμερά σου, να καταλαβαίνεις τι σου αποδίδει και τι όχι. Αν, για παράδειγμα, δεν επενδύσεις στη διαφήμιση, πώς περιμένεις να έχεις επισκεψιμότητα στο e-shop σου;
Θοδωρής: Ναι! Αν έχεις φυσικό κατάστημα, πληρώνεις υψηλό ενοίκιο για μια καλή τοποθεσία. Στο e-commerce, αυτή η "τοποθεσία" είναι το Google Ads, το Facebook Ads, το SEO και τα marketplaces. Αν δεν επενδύσεις εκεί, κανείς δεν θα βρει το κατάστημά σου.
Δημήτρης: Σωστά! Και αφού φέρεις επισκεψιμότητα, πρέπει να παρακολουθείς το conversion rate. Μπορεί να έχεις κόσμο στο site σου, αλλά αν το conversion rate είναι χαμηλό, κάτι πάει στραβά. Ίσως το site είναι αργό, ίσως η διαδικασία checkout είναι περίπλοκη, ίσως δεν έχεις αρκετούς τρόπους πληρωμής.
Θοδωρής: Ακριβώς. Πρέπει να μετράς συνεχώς και να προσαρμόζεις τη στρατηγική σου. Και βέβαια, όταν αρχίζεις να μεγαλώνεις, θα χρειαστείς αυτοματισμούς για να διαχειρίζεσαι τις παραγγελίες πιο αποτελεσματικά. Από έκδοση voucher, ενημερώσεις πελατών, διαχείριση αποθεμάτων... Όλα αυτά πρέπει να είναι αυτοματοποιημένα για να μπορείς να ανταπεξέλθεις στον όγκο εργασίας.
Δημήτρης: Και δεν σταματάμε εκεί. Όταν φτάσεις σε ένα επίπεδο σταθερής ανάπτυξης, πρέπει να αρχίσεις να κοιτάς πώς θα αυξήσεις την κερδοφορία σου. Να διαπραγματευτείς καλύτερες τιμές με τους προμηθευτές, να βελτιώσεις τη διαχείριση κόστους, να χρησιμοποιήσεις remarketing και loyalty προγράμματα για να κρατήσεις τους πελάτες σου.
Θοδωρής: Και όλα αυτά απαιτούν συνεχή επαναξιολόγηση. Το e-commerce δεν είναι "στήνω ένα site και τελείωσα". Είναι μια συνεχής διαδικασία βελτίωσης και προσαρμογής.
Δημήτρης: Οπότε, για να συνοψίσουμε:
Πρέπει να επενδύσεις στο σωστό e-shop, να λειτουργεί γρήγορα και σωστά.
Να επενδύσεις στη διαφήμιση και να φέρεις κόσμο στο site σου.
Να παρακολουθείς τα νούμερά σου και να βελτιώνεις το conversion rate.
Να αυτοματοποιήσεις διαδικασίες για να μειώσεις το λειτουργικό κόστος.
Να διαπραγματεύεσαι συνεχώς και να εξελίσσεις την επιχείρησή σου.
Θοδωρής: Αυτά είναι τα βασικά βήματα για να έχει επιτυχία ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Και φυσικά, αν κάποιος θέλει βοήθεια, υπάρχουν εξειδικευμένοι επαγγελματίες και σεμινάρια που μπορούν να τον κατευθύνουν.
Δημήτρης: Πολύ σωστά! Και με αυτό θα κλείσουμε το σημερινό επεισόδιο. Ευχαριστούμε που μας ακούσατε και θα τα πούμε στο επόμενο!
Θοδωρής: Να είστε καλά! Καλή συνέχεια!
